Tytułowy tag Google

Jedną z rzeczy, robionych przez Google w wynikach wyszukiwania, które mają tendencję do irytowania właścicieli stron internetowych, jest to, że Google zapisuje na nowo starannie opracowany tytułowy tag Google, jednym z własnych, czasami z mieszanymi rezultatami i skutecznością. I tytuły te mogą się znacznie różnić się w zależności od zapytania – pojedynczy wynik wyszukiwania może mieć dziesiątki różnych otagowanych tytułów ukazujących się w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego Google przepisuje tytuły znaczników w wynikach wyszukiwania?

Na pytanie dlaczego Google przypisuje tytuł znaczników w wynikach wyszukiwania odpowiedzieli, że oni ponownie piszą tytuły, ponieważ podczas eksperymentowania z nimi, wyszukujący wolą przepisane tytuły niż te, które wybrali właściciele stron. Niektóre z tych tytułów są zdecydowanie warte przepisania, takie jak te z „Strona główna” lub te, które po prostu mają „Nazwę firmy” na każdej stronie witryny. Na tytuły mogą mieć również wpływ czynniki zewnętrzne, takie jak tekst kotwic z zewnętrznej strony.  Najczęściej jednak jest to widoczne na stronach, które są indeksowane, ale crawlowanie przez Googleboty jest zablokowane , więc Google musi korzystać z zewnętrznych czynników by wymyślić tytuł.

W ostatnim wywiadzie Gary’ ego Illyesa zapytany ponownie o zapisywanie znaczników tytułu w Google, opowiedział trochę więcej o tym, dlaczego Google to robi. “Znacznik tytułu jest więc zależny od zapytania. Zasadniczo staramy się zapewnić, by ludzie kliknęli w wyniki. Widzimy wiele złych znaczników jak na przykład strona główna lub bez tytułu, i wiem na pewno, że jest to dobra rzecz, nawet jeśli ludzie tego nie lubią.”

Więc fakt, że Google robi to również w celu przyciągnięcia kliknięć jest interesującą perspektywą.  W końcu Google chce, aby wyszukujący znajdowali to, czego szukają, a często przeredagowywane znaczniki tytułu lepiej łączą treść strony z aktualnym zapytaniem wyszukujących. Jeśli jesteś niezadowolony z tego, że pojawia się jakiś przepisany tytuł, wyszukujący mają możliwość pozostawienia informacji zwrotnych na stronie wyników wyszukiwania.

Zaufali nam:

VoicePIN.com_-1