Szybkość i czasy ładowania strony

Google wiele mówi o tym, że szybkość strony jest czynnikiem rankingowym, ale nie słychać, aby zbytnio mówiły one o dodatkowych korzyściach wynikających z szybkości strony, które nie są sklasyfikowane lub skonkretyzowane. Odpowiadając na pytanie o szybkość i czasy ładowania strony, John Mueller z Google mówił również o niektórych rzeczach, które mogą się poprawić, gdy witryna zwiększa szybkość.

 

Szybkość i czasy ładowania strony oraz pośrednie korzyści płynące z poprawy prędkości

Pytanie o szybkość i czasy ładowania strony oraz pośrednie korzyści płynące z poprawy prędkości pojawiło się w czasie Google Webmaster Office Hours. Dotyczyło ono w szczególności tego, jak Google wykorzystuje czasy ładowania jako metrykę i w jaki sposób Google je oblicza. “W chwili obecnej zasadniczo rozróżniamy, pomiędzy naprawdę bardzo powolnymi stronami i wszystkim co znajduje się w normalnej skali.  Więc jeśli patrzysz na milisekundy i obliczanie czasu na pierwszy bajt, a także na różnicę między centrami danych i różnymi lokalizacjami świata, to prawdopodobnie jesteś już blisko normalnego obszaru prędkości, i nie jesteś w tej naprawdę powolnej skali witryn.

Więc z tego punktu widzenia jesteś prawdopodobnie w porządku i to jest coś, co z mojego osobistego punktu widzenia na pewno ma wiele pośrednich skutków, ponieważ zmienią one zachowanie użytkownika w tym, że gdy ludzie idą na Twoją stronę internetową, to naprawdę zmienia się sposób ich interakcji z nią, ich interakcji z treściami, na co patrzą, ile podstron oglądają na Twojej witrynie, czy spojrzą na inne oferowane przez Ciebie produkty i usługi, czy zakończą wizytę.

To jest coś, i wiele firm e-commerce zrobiło badania na ten temat oraz naprawdę znaleźli dość znaczące różnice, chodzi o nawet kilkaset milisekund, gdzie myślisz, że normalni ludzie nawet nie zauważyliby tego, ale to ma wymierny wpływ na konwersję. Tak więc, jeśli poczyniłeś już stosowne kroki w tej fantastycznej dziedzinie, nie zamartwiałbym się o to z punktu widzenia Google, ale nadal możesz używać wytycznych/metryczek, aby jeszcze bardziej ulepszyć Twoją stronę.  A jeśli chodzi o lokalne serwery lub CDNy, to jest to coś, gdzie najlepiej powinieneś znać zachowania swoich użytkowników, masz wskaźniki i na ich podstawie możesz optymalizować.

Innymi słowy, nie pracuj z szybkością strony tylko dla korzyści Google’ a, jest wiele do zrobienia z punktu widzenia UX, zwłaszcza dla stron, które mają cele i konwersje dla ich odwiedzających.

Zaufali nam:

VoicePIN.com_-1