Podsumowanie zmian algorytmicznych w sierpniu 2018

Firmy, które są świadome tego, że w dzisiejszych czasach obecność w internecie jest konieczna dbają o to, żeby znajdować się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Robią to albo samodzielnie, albo korzystając z usług agencji marketingowych, które specjalizują się w usługach z zakresu pozycjonowania, SEO.

Zmiany w algorytmie Google

W dniu 20 lipca 2018 r. ogłoszone zostały zmiany w algorytmie Google. Firma opublikowała instrukcję, w której opisano, to w jaki sposób pracownicy i współpracownicy Google powinni oceniać strony internetowe pod względem ich jakości. Choć instrukcja ta może wydawać się jedynie zabiegiem kosmetycznym, w istocie wprowadza ona dość rewolucyjne zmiany w zakresie pozycjonowania. Wynika z niej, że ogromny wpływ na pozycję treści będzie mieć ocena i reputacja autora. 1 sierpnia Google oficjalnie ogłasza wprowadzenie zmian w algorytmach wyszukiwarki. Już następnego dnia 2 sierpnia, w życie wchodzą te zmiany. Specjaliści, którzy śledzą zmiany zachodzące w wynikach wyszukiwania zgodnie potwierdzili, że zauważyli znaczne rotacje w pewnego rodzaju stronach.

Strony YMYL

Jako strony YMYL określane są strony, których pełna nazwa w nomenklaturze Google brzmi “Your money, your life”. Tym mianem określane są strony, których treść ma wpływ na życie człowieka. W pierwotnej formie kwalifikowały się tu strony traktujące o finansach, ekonomii, wydarzeniach politycznych. Głównie strony publikujące aktualności z tych dziedzin. Z biegiem czasu zakres tematów jakie należały do stron tego typu według Google zaczął się rozrastać. W pewnym momencie zaczęto uwzględniać tutaj też strony produkujące tzw. “Fake Newsy”. W instrukcji z dnia 20 lipca br. pojęcie to zostało jeszcze bardziej rozszerzone i stronami YMYL mogą być praktycznie wszystkie strony, które mogą mieć wpływ na naszą stabilność finansową, zdrowie czy poglądy polityczne. Co więcej na końcu instrukcji znajdziemy zalecenie, żeby osoba, która ręcznie ocenia treść strony w Google sama zdecydowała czy strona ta ma wpływ na te czynniki. Może to powodować w praktyce brak ograniczeń co do klasyfikacji stron jako YMYL.

 

Współczynnik AuthorRank

Samo pojęcie AuthorRank jest znane już od 2012 roku. Jednak współczynnik AuthorRank nabiera prawdziwego znaczenia dopiero teraz w momencie wprowadzenia zmian w samym algorytmie. Istotą tego współczynnika jest najogólniej mówiąc reputacja autora treści, która ma być czynnikiem windującym jego treści w wynikach wyszukiwania. Reputacja ta będzie przede wszystkim oceniana na podstawie wzmianek o autorze w sieci, tytułu naukowego. Chodzi o to, że treści eksperckie na stronach będą musiały mieć oparcie w faktycznej wiedzy autora na dany temat.

Najogólniej ujmując te zmiany, z perspektywy użytkownika wydają się jednoznacznie pozytywne, ponieważ mają gwarantować, że na nasze zapytania otrzymamy przede wszystkim odpowiedzi w postaci fachowej wiedzy ekspertów w konkretnych dziedzinach. Jednak jest też druga strona medalu – osoby posiadające wiedzę na dany temat, nie posiadające np. tytułów naukowych, albo niemające ugruntowanej pozycji na rynku mogą znaleźć się na marginesie wyszukiwarki. Google w ten sposób płynnie przechodzi z modelu oceny strony do modelu oceny autora.



Dodaj komentarz

Zaufali nam:

VoicePIN.com_-1