Jak skutecznie pozyskiwać ruch za pośrednictwem Content Marketingu

Osoby prowadzące firmę wiedzą, że pozyskanie nowych klientów jest wymagającym procesem. Biorąc pod uwagę ewolucję kanałów, z których warto pozyskiwać ruch korzystanie z tradycyjnych form reklamowania swoich produktów czy usług jest w dzisiejszych czasach niewystarczające. Z tego powodu warto zastanowić się jak skutecznie pozyskiwać ruch za pośrednictwem Content Marketingu.

Co co jest content marketing?

Niejedna osoba zastanawia się pewnie co to jest content marketing. Najprościej mówiąc jest to marketing treści, czyli pewnego rodzaju strategia marketingowa w sieci, którą wykorzystuje się do zdobywania zaufanego, stałego grona klientów za pomocą dostarczania w różnych źródłach ciekawych informacji związanych z wybraną tematyką. Jest to przedsięwzięcie, które polega na systematycznej publikacji i promocji treści. Dzięki temu możliwe jest budowanie z użytkownikami długotrwałych relacji, które oparte są na dostarczaniu regularnie ciekawych informacji.

W celu dotarcia do jak największej liczby odbiorców można przyjąć najróżniejsze formy promocji od artykułów, filmików, wykresów, infografik po webinary czy prezentacje multimedialne. Główny nacisk przy ich tworzeniu kładzie się na to, aby były merytoryczne, rzeczowe i przydatne dla odbiorców. Jest to ważne, ponieważ wysoka jakość publikowanych treści sprawia, że zarówno użytkownicy jak i Google lepiej je ocenia, a to z kolei wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce. Ponadto promowanie merytorycznych i unikatowych treści sprawia, że użytkownicy do nich linkują w swoich źródłach dzięki czemu w naturalny sposób można budować strukturę linków co jest również bardzo ważnym elementem w procesie pozycjonowania stron!

Content Marketing to nie tylko treści umieszczane w Internecie, ale także te, które znajdują się w gazetach, ulotkach czy prasie branżowej. W ten sposób można łatwo budować świadomość marki oraz zaufanie naszych klientów.

Jak działa Content Marketing?

Wiedząc jak działa Content Marketing możemy skuteczniej pozyskiwać ruch. Prowadzone działania mają na celu wzbudzić wśród odbiorców zaufanie do marki, tak aby potem oni samodzielne rozpowszechniali informacje o danej firmie czy produkcie. Im bardziej wartościowe treści są publikowane tym jest większa szansa, że dotrą one do szerszego grona odbiorców.

Content Marketing stosuje pewne techniki, które ułatwiają pozyskiwanie odpowiedniej grupy klientów. W celu zwiększenia prawdopodobieństwa dotarcia do szerokiego grona odbiorców należy wykorzystywać to co najbardziej z doświadczenia jest chwytliwe. Tematami chwytliwymi mogą okazać się kontrowersje, rywalizacje oraz porównania jak również wskazówki i porady. Następnym krokiem jest wybranie odpowiednich kanałów do przekazywania treści. Najpopularniejszymi i zarazem najskuteczniejszymi są social media, portale informacyjne, portale regionalne oraz popularne blogi tematyczne. Za ich pomocą szybko można zrealizować wszelkie działania promocyjne, które pozwolą dotrzeć do potencjalnych klientów.

Równie skuteczne jest publikowanie rzetelnych i wartościowych artykułów na własnej stronie internetowej. W tym celu niezbędna jest zakładka w postaci bloga, na której będą składowane wszystkie tworzone artykuły. Ich tematyka powinna być dla odbiorców pożyteczna, dlatego najczęściej są to porady, wskazówki, które dotyczą sposobów użytkowania produktów, napraw lub konserwacji. Dużą popularnością cieszą się także filmiki video oraz infografiki. Producenci różnych przedmiotów wykorzystują nagrania do zaprezentowania ich wielkość, kształtu,możliwości i funkcji.

Zalety Content Marketingu

Jeszcze do niedawna w celu wypromowania danej firmy czy produktu wystarczyło wykupić płatną reklamę. Jednak jak dowodzą statystyki ponad 200 milionów osób na całym świecie korzysta z programów, które skutecznie blokują reklamy. Ten fakt zmusza przedsiębiorców do skorzystania z innych form promocji swojej marki. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest zainwestowanie w Content Marketing i ogólnie działania SEO off-site, które są odporne na programy typu ad-blocker. Ponadto za jego pomocą można łatwiej i skuteczniej przyciągnąć klientów. Ciekawe treści są w zdecydowanie skuteczniejszą formą promocji niż tradycyjne reklamy. Światowej sławy firmy, które prowadzą merytoryczne blogi, na których publikują dobrej jakości artykuły potrafią uzyskać nawet miliony odwiedzających miesięcznie. Profesjonalny Content pomaga w budowaniu świadomości marki i wpływa na zaangażowanie klientów. Spersonalizowane treści pozwalają budować relacje między odbiorcami, którzy chętniej dostarczają informacji zwrotnej, dzięki której można ciągle lepiej dostosowywać ofertę do ich potrzeb. Badania dowodzą, że takie działania pozwalają zdobyć do ponad 3 razy więcej klientów w stosunku do stosowania klasycznej formy marketingu. Fakty mówią same za siebie, dlatego wielu przedsiębiorców doceniło zalety Content Marketingu w sieci i Ciebie również do tego zachęcamy.

Tworzenie ciekawego, merytorycznego Contentu jest najlepszym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Za jego pośrednictwem można kształtować świadomość marki i tym samym zwiększać ruch na stronie, który przyniesie realne korzyści dla przedsiębiorstwa.



Dodaj komentarz

Zaufali nam:

VoicePIN.com_-1