Jak długo trzeba czekać na efekty SEO dla małej firmy?

Proces tworzenia marki portalu, bloga czy sklepu internetowego sam z siebie jest czasochłonny. Żeby przyspieszyć ten proces podejmowane są działania zmierzające do wypozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przybliżymy sobie te działania i czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce.

Kim jest klient?

Fundamentalne pytanie, które należy sobie zadać brzmi kim jest klient? Jest to o tyle istotne, że w rozpatrywanym przez nas przypadku będziemy koncentrować się na niewielkiej firmie rodzinnej, która najpewniej nie będzie posiadała dużego budżetu na usługi SEO. Z tego można wnioskować, że posiadać będzie ona maksymalnie kilka domen, bardzo prawdopodobne, że tylko jedną. Bardzo ważna w kontekście łatwości pozycjonowania jest historia domeny. Najprościej mówiąc, jakie strony wcześniej korzystały z tej domeny (jeśli jakieś) i w jaki sposób była pozycjonowana. Jeśli np. w trakcie poprzednich pozycjonowań domena ta została przez algorytmy Google oceniona negatywnie wywindowanie strony na wysokie pozycje może być bardzo trudne i zająć dużo więcej czasu niż w przypadku “czystej” domeny.

Linki zewnętrzne

Oprócz domeny, właściwie to jej historii, istotny wpływ na przebieg pozycjonowania strony internetowej będą mieć linki zewnętrzne. Są to linki z innych domen, które kierują na naszą stronę. Linki takie można pozyskiwać samodzielnie np. poprzez prowadzenie fanpage czy umieszczanie ich na forach dyskusyjnych jako podpis w postach czy bezpośrednio w tematach. Ważna jest nie tylko ilość linków, które prowadzą do naszej strony ale także to czy są to linki dofollow czyli takie, które nakazują robotom skanującym strony internetowe odwiedzenie ich. Samo pojęcie dofollow to atrybut, który nadaje się linkom. Naturalnym jest, że im większa ilość takich linków prowadzi do naszej strony tym szybciej zostanie ona umieszczona na wysokich pozycjach. Z racji relatywnie niedużego budżetu mała ilość linków będzie  pochodziła np. z płatnych reklam na Facebook’u czy z Google AdSense.

Ranking Google

Powyżej przedstawione czynniki wraz z przełożeniem na pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają też na ranking Google. Ściślej na miejsce naszej witryny w nim. Jest to ranking stron indeksowanych w wyszukiwarce.

Nie można jednoznacznie stwierdzić ile czasu potrzeba na zaindeksowanie się strony. Proces ten zależy od wielu czynników m.in. od branży, w której działamy, strategii SEO, wyżej wspomnianej historii domeny czy tego z jaką intensywnością działa konkurencja. Wszystkie te czynniki są zmienne. Z tego właśnie powodu pozycjonowanie każdej strony zajmuje inną ilość czasu.



Dodaj komentarz

Zaufali nam:

VoicePIN.com_-1